woensdag 14 oktober 2020

Mijn lichaam/zintuigen

Beste ouders,

De voorbije week werkten we rond ons lichaam en onze zintuigen. 

Volgende activiteiten kwamen aan bod:

- Waarnemen van ons lichaam


- Wat hoort bij welk zintuig? Collage maken
- Taalspelletjes 
- Spelletjes met muziekinstrumenten
- Godsdienstige momentjes rond Bartimëus (blinde man)
- Versje aanleren
- Geluidenmemory: zoek 2 potjes die bij elkaar passen door te schudden
- Sorteeroefening: wat ruikt lekker en wat niet?
- Lichaam verknippen en terug maken



- Verhalen vertellen in thema
- Waar zit de keukenwekker verstopt?
- Spelletjes met een blinddoek aan: Wie staat voor je? Hoeveel kindjes staan er achter je? Stap richting de poppenhoek, ...
- Proef- en ruikspelletjes: 
            * zuur: citroen, zure snoep, augurk
            * zout: zoute chips, zout
            * zoet: suiker, snoep, honing
            * bitter: bittere chocolade, witlof, sweppes tonic

- Zichzelf schilderen





- Relaxatie


- Spel: Wat is verandert? 
- Filmpje: Ik zie, ik zie wat jij niet ziet: https://tvblik.nl/koekeloere/ik-zie-ik-zie-wat-jij-niet-ziet
- Spel: ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is bruin, rechthoek, met klink eraan (deur)...
- Spel: waar komt het geluid vandaan?
- Zichzelf tekenen



Dit was alweer een leuke, leerzame week!

Lieve groetjes, juf Els en alle kleuters.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.