vrijdag 13 oktober 2017

Gevoelens

De voorbije 2 weken mochten we onze gevoelens de vrije loop laten gaan. Onderstaande activiteiten kwamen aan bod:





- Gesprek over gevoelens. Wat zijn gevoelens? Welke ken je?
- Verhaal vertellen met het gevoel van de dag: blij, boos, bang, verdrietig
- Gesprek: wanneer was je blij? Hoe voelt dat? Toon dat je blij bent.
- Blij en boos masker knutselen
- Luisteren en bewegen op blije, boze, bang en verdrietige muziek
- Gevoelensfotoboek maken voor in de boekenhoek
- Godsdienstige momentjes rond gevoelens
- Turnen op maandag om 15u en op donderdag om 10.00u
- Poppenkast: ‘Vechten’
- Fietsnamiddag
- Poppenkast: ‘De 2 ballonnen en de priknaald’
- Spelletjesnamiddag
- Gedicht aanleren: ‘mag ik kijken naar tv?’
- Situatieplaatjes bespreken: hoe voelt het kindje zich hier?
- Collage maken
- Gevoelens uitbeelden aan de hand van de draaischijf
- Masker op zetten en vertellen wanneer je je zo voelde
- Een mime-spelletje: door middel van gebaren en gezichtsuitdrukking iets duidelijk maken + met 2 voor elkaar staan en elkaars gevoel nabootsen
- Sprookje: de wolf en de 7 geitjes
- Gevoelstaalmapje
- De pc muis juist leren hanteren
- Spelletjes met muziekinstrumenten (blije geluiden = hoge tonen, boze geluiden = lage tonen)
- ...

      Zie hier enkele foto's:


















Gevoelige groetjes vanuit het 2de kleuter B

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.