- Gesprek
over gevoelens. Wat zijn gevoelens? Welke ken je?
- Verhaal vertellen
met het gevoel van de dag: blij, boos, bang, verdrietig
- Gesprek:
wanneer was je blij? Hoe voelt dat? Toon dat je blij bent.
- Blij en
boos masker knutselen
- Luisteren en
bewegen op blije, boze, bang en verdrietige muziek
- Gevoelensfotoboek
maken voor in de boekenhoek
- Godsdienstige
momentjes rond gevoelens
- Turnen op
maandag om 15u en op donderdag om 10.00u
- Poppenkast:
‘Vechten’
- Fietsnamiddag
- Poppenkast:
‘De 2 ballonnen en de priknaald’
- Spelletjesnamiddag
- Filmpje koekeloere: https://schooltv.nl/video/koekeloere-ik-en-jij-soms-geen-wij/
- Gedicht aanleren:
‘mag ik kijken naar tv?’
- Situatieplaatjes
bespreken: hoe voelt het kindje zich hier?
- Collage maken
- Gevoelens uitbeelden
aan de hand van de draaischijf
- Masker op
zetten en vertellen wanneer je je zo voelde
- Een mime-spelletje:
door middel van gebaren en gezichtsuitdrukking iets duidelijk maken + met 2
voor elkaar staan en elkaars gevoel nabootsen
- Sprookje:
de wolf en de 7 geitjes
- Gevoelstaalmapje
- De pc muis
juist leren hanteren
- Spelletjes met
muziekinstrumenten (blije geluiden = hoge tonen, boze geluiden = lage tonen)
- ...
Gevoelige groetjes vanuit het 2de kleuter B
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.